Abort, är det mord?

  2013-01-19 / 10:00:00 / Allmänt /
Har läst ganska mycket om abort nu på senaste så tänkte ta upp det här i bloggen.. Är det mord eller är det inte? 
Jag tycker nog att det är mord..Du tar ändå bort en bebis, fast enligt mig räknas det inte som mord om bebisen i magen inte hunnit bli en "bebis" inte utveklat sig osv, jag tror ni förstår.
Eftersom då har den ändå inte hunnit bli en människa. Jag tror alla har sina egna åsikter om abort, men jag tycker det är bättre att det får bli ett "mord" om det är så att man verkligen inte skulle klara av ett barn just då, för bebisen lider nog mindre ifall den blir mördar i magen än föds och får ett piss liv pga dens mamma/pappa inte vill ha barn.
Am i right?
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious