Home made spa ALA ebba

  2013-01-06 / 22:09:14 / Allmänt /

Okej, dåså då har det blivit dags för er att göra iordning ert home made spa! 

Ni börjar med att göra iordning en ansiktsmask, längre ned hittar ni en toppen bra ansiktsmask.
Ställer den i kylen medan ni plockar fram handdukar och tvål, skrubb, kaffesump, hårinpackning, shampoo, och skumm till badet, Dåså när det är gjort tappar ni upp badet tänder ljus och startar härlig musik, häll gärna i babyolja i vattnet så ni blir extra mjuka.

Ni kan ta det i den ordning ni vill men jag gör såhär. Tvättar håret med shampoo och sköljer ur, Gnor in hårinpackingen och lindrar in håret i en handuk medans nu sedan lägger på din ansiktsmask.
Låter det sitta i 5min ungifär, Sköljer ur och tvättar bort masken, Sedan blir det dags att ta fram kaffesumpen och skrubba. Ni gnor in och skrubbar hela kroppen med kaffesumpen och sköljer sedan av. Sen är det smart om ni tvålar in och tvättar er därefter också, För vem vill lukta kaffe? 

Här har ni en ansiktsmask som är super lätt att fixa!
Denna är emot fet hy och akne.

Ni blandar ihop honung, citron och äggvita och applicerar på rengjord hud. Du kan ha det på huden hur länge du känner för det, men detso längre, desto bättre effekt, men 5-6min är lagom enligt mig.
Skölj sedan av med ljummet vatten ordentligt. KLART! 
Hur enkelt lät inte detdär?

Nu är det bara att sätta igång med erat spa! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

design av: joannalicious